Når man ejer en hjemmeside og har sit eget domæne, er det altafgørende, at den optræder så meget som muligt i søgemaskiner såsom Google. Medmindre brugerne helt specifikt indtaster din hjemmesides web-adresse, bruger de højst sandsynligt en søgemaskine til at lede efter det, som de søger. Hvis ikke dit website er skræddersyet til søgemaskinernes måde at arbejde på, går du glip af utallige besøgende. Google og dets konkurrenter arbejder med nogle algoritmer, der skal sørge for, at når brugerne søger efter noget specifikt, dukker det mest relevante op øverst. Derfor kan du med fordel få lavet en SEO analyse, så du er sikret, at det er netop din hjemmeside, brugerne møder i søgemaskinerne.

 

Formålet med en SEO analyse er netop at optimere dit website, så det optræder mest muligt for din målgruppe i søgemaskinerne. SEO står for Search Engine Optimization, der på dansk bliver til søgemaskineoptimering, og sådan en gør det muligt at se lige præcis hvor, dit website ikke lever op til søgemaskinernes algoritmer, og hvad du som website-ejer skal gøre, for at rette op på problemerne.

 

En komplet SEO analyse deles nogle steder op i fire enkeltstående analyser.

  • Linkanalysen, der sørger for, at dit websites backlink-profil fungerer optimalt.
  • Søgeordsanalysen, der tager udgangspunkt i dit firmas målgruppe, og finder ud af, hvordan dit website skal optimeres, så det optræder mere i søgemaskinerne.
  • Den tekniske analyse gennemgår hele dit website for tekniske problemer, der kan ligge til grund for, at søgemaskinerne ikke arbejder korrekt sammen med dit website.
  • Indholdsanalysen, der arbejder videre på søgeordsanalysens arbejde. Den gennemgår alt indholdet på dit website, både tekst, tags, URL-adresser og meget mere, for at anskueliggøre hvorvidt dette stemmer overens med de søgeord og sætninger, som søgeordsanalysen har udledt, at dit firma skal gøre brug af.
Kategorier: Uncategorized

0 Kommentarer

Skriv et svar

Profilbillede pladsholder

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.