Valg af domæne og TLD part II

Sponsoreret indhold.

Som vi netop har gennemgået, så er valg af domæne, domænenavn, TLD (.dk, .com, .info, .eu osv.) en vigtig del af enhver opbygning af en ny hjemmeside, digital service eller digital del af en allerede eksisterende forretning.

Vi gennemgik hvordan K2 Biler havde valgt smart. De er lokalt funderet, så de har valgt .dk som TLD og deres brand som domænenavn, så de kan lave relevante undersider for deres forskellige services og produkter. Altså havde de ikke malet sig inde i et hjørne ved at kalde domænet noget produktrelevant, selvom det kan give et boost til SEO (omend ikke noget specielt ift. førhen).

På samme måde har barlife.dk, der bl.a. gerne vil sælge os en isterningmaskine valgt et lokalt funderet TLD her i Danmark, nemlig .dk. De kunne også bare have kaldt det isterningmaskine og så TLD, som i dette tilfælde er .dk, men de har også valgt ikke at male sig inde i et hjørne.

Altså kan vi konkludere, at det sjældent er oplagt og godt at bruge produktet som domænenavn nu om dage.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *